SRRS/Norra Extra årsmöte 2017

Vid SRRS/Norras ordinarie årsmöte 2017-02-12 genomfördes val av förtroendevalda i enlighet med valberedningens förslag (årsmötets dagordning punkt 13, 14, 15 samt omedelbart justering punkt 16).

Efter årsmötet har det visat sig att delar av de förtroendevalda, däribland vald ordförande, inte har tillfrågats om uppdraget och således inte heller accepterat detsamma. Det finns inte heller intresse hos dessa personer att utifrån rådande situation åta sig de förtroendeuppdrag som de blivit valda för, vilket är förståeligt.

Den valda styrelsen har ännu inte sammanträtt eller konstituerat sig. En lösning på den uppkomna situationen vore att den valda styrelsen konstituerar sig och att utsedd vice ordförande omedelbart träder in som ordförande. Detta är dock inte genomförbart eftersom det vid intresseförfrågan framkommit att ingen av de valda styrelsemedlemmarna vill åta sig uppdraget som vice ordförande, ej heller som sekreterare eller kassör.
Utöver ovanstående finns det efter ordinarie årsmöte vakanser på förtroendeposterna revisorssuppleant samt en ledamot i valberedningen.

För att SRRS/Norra ska kunna få en fungerande lokalstyrelse och en fungerande verksamhet under 2017 har lokalavdelningens revisor Catarina Edlund, mot bakgrund av ovanstående, yrkat till SRRS centralstyrelse att SRRS/Norra ska hålla ett extra årsmöte där personvalen görs om i sin helhet. Hennes begäran har enhälligt bifallits av SRRS centralstyrelse vid styrelsemöte 2017-04-04 §210.2.

Organisation: Norra
Datum: 2017-05-21
Sista anmälningsdag: 2017-05-14

Anmäl din närvaro samt från vilken adress du kommer att delta (se möjliga platser nedan) via e-post till kontaktperson nedan senast sista anmälningsdag.

Vid frågor välkommen att kontakta Mia Lundin via telefon: 0703-277187 eller e-post: majalundin@min-epost.net

Årsmöteshandlingar kan hämtas i pdf-format direkt via hemsidan (länk).
För att läsa kallelsen i pdf-format krävs programvaran Adobe Acrobat Reader som kan hämtas hem gratis här >> .

Adresser för uppkoppling:

Catarina Edlund Gistavägen 24 86591 Alnö